Informacje o nowych artykułach oraz akcjach edukacyjnych prosto na Twojej skrzynce e-mail!

Jak powinna być zbudowana strona internetowa? Porady i wskazówki…

Jakie cechy powinna mieć dobra strona internetowa? To pytanie zadaje sobie pewnie bardzo dużo osób bowiem w dzisiejszych czasach kluczem do sukcesu jest właśnie dobrze przygotowana i zbudowana strona internetowa. Nieważne czy prowadzimy zakład fryzjerski, kosmetyczny czy bar szybkiej obsługi ważne jest to, żeby nasi potencjalni klienci mogli w łatwy i przejrzysty sposób zapoznać się z naszą ofertą. Jak więc sprostać tym oczekiwaniom?

remarketing

Długie ładowanie

Najważniejsze jest to, żeby internauci nie musieli długo czekać na załadowanie się danej witryny WWW. Jeżeli proces wczytywania wszystkich plików będzie trwał zbyt długo odwiedzający naszą stronę może zrezygnować z jej przeglądania i już nie wrócić. Według KISSmetrics 47% konsumentów oczekuje, że strona załaduje się w ciągu 2 sekund albo jeszcze szybciej. Co więcej 40% osób opuszcza daną witrynę, kiedy zajmuje to więcej niż 3 sekundy.

Wymuszanie rejestracji

Każdy kto korzysta z internetu na pewno wie jak irytujące są wyskakujące okienka z prośbą o rejestrację lub zalogowanie blokujące równocześnie dostęp do danej treści. Tego typu strony najczęściej są omijane szerokim łukiem przez internautów. Jeżeli więc udostępniamy jakiś wartościowy content to nie powinno się go zamykać za jakimiś wewnętrznymi systemami logowania czy rejestracji. Jeżeli odwiedzający daną stronę będzie zadowolony z materiałów tam znalezionych to na pewno założy sobie konto czy zapisze się na newslettera.

Słaba nawigacja

Intuicyjność strony internetowej to podstawa, bez względu na fakt jakiego sprzętu używa internauta. Utrudnianie potencjalnemu klientowi znalezienia niezbędnej informacji jest dla niego frustrujące i odstraszające. Możesz mieć najlepszą zawartość strony, najlepsze produkty i usługi, ale jeśli użytkownik nie może swobodnie poruszać się po twojej stronie internetowej, nie spełnia ona swojej funkcji – mówi Katarzyna Kłopotek Junior PR Specialist GRUPA 365 NET.

Przed zaprojektowaniem strony internetowej warto zastanowić się jakiego rodzaju treści będą na jej łamach publikowane oraz jak sprawnie zaprojektować nawigację. Na pewno warto podzielić materiały na kategorie tematyczne, odpowiednio je otagować oraz wyświetlać w kolejności chronologicznej. Należy również pamiętać o ciągłym monitorowaniu zachowywania się użytkowników na naszej witrynie internetowej i stale rozbudowywać serwis.

Ważną rzeczą jest tak zaprojektowanie witryny aby była ona dostosowana do różnych ekranów tabletów, komputerów stacjonarnych czy telefonów komórkowych. Tutaj możemy skorzystać z możliwości jakie daje RWD (Responsive Web Design) czyli zapytania typu media w CSS.

Aktualizacja

To o czym w końcu również należy pamiętać, to systematyczne dostarczanie nowych wartościowych treści. Raz stworzona strona internetowa wymaga ciągłej aktualizacji materiałów na niej dostępnych, swojego kodu oraz designu. Systematyczne publikowanie nowych przydatnych informacji będzie zadowalało zarówno naszych stałych czytelników/klientów oraz nowe osoby trafiające na łamy naszego serwisu. Najważniejsze by internauta, który poświęci swój czas na odwiedzenie twojej strony, nie uznał go potem za zmarnowany.

Źródło: własne, GRUPA 365 NET, InfoWire.

Spodobało się?

Jeśli tak, to zarejestruj się do newslettera aby otrzymywać informacje nowych artykułach oraz akcjach edukacyjnych. Gwarantuję 100% satysfakcji i żadnego spamowania!

, , ,

Dodaj komentarz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest