Kolejne zmiany na Facebooku

Funkcja zapisywania postów na Facebooku, to nie jedyna zmiana w Amerykańskim serwisie społecznościowym. Czy rzeczywiście nowe rozwiązania staną się drogowskazem w gąszczu rozmaitych treści?

Fot: Maria Elena | CC BY 2.0

Fot: Maria Elena | CC BY 2.0

Od jakiegoś czasu można znaleźć coraz więcej osób, które do nowości serwowanych przez Marka Zuckerberga i jego ekipę podchodzą delikatnie mówiąc sceptycznie. Cała masa coraz mniej interesujących postów oraz innego rodzaju informacji jaką można znaleźć na Facebooku zniechęca coraz więcej osób do korzystania z tego portalu. Nie mniej jednak, serwis ten to także miejsce, dzięki któremu możemy znaleźć wiele bardzo ciekawych i interesujących rzeczy. Selekcja i zachowanie takich właśnie pożądanych (w subiektywnej ocenie oczywiście) wpisów, linków czy zdjęć, mają ułatwić wprowadzane innowacje.

Jedną ze zmian jaka ma zawitać na Facebooku będzie dotyczyć określania wartości contentu. Będzie to bowiem możliwe na podstawie dwóch nowych czynników weryfikacji, wychodzących poza pryzmat „klikalności”. Jeżeli bowiem nawet klikniemy w link do jakiegoś artykułu, znaczenie będzie miał czas, który spędzimy czytając owe treści. Jeżeli szybko powrócimy do Facebooka, prawdopodobnie artykuł nie spełnił naszych oczekiwań – nie skupił naszej uwagi wystarczająco mocno i długo. Drugi z czynników dotyczy akcji generowanych przez dany link –  nawet przy znacznej klikalności, o wartości treści zadecyduje też ilość komentarzy i udostępnień danego odnośnika.

Warto wiedzieć również, że w serwisie preferowane będą wpisy z linkami z miniaturką, nie zaś te, które prócz linku zawierają tekst oraz grafikę. Nowe możliwości dotyczące określania grupy docelowej zyskać mają również reklamodawcy.

Czas pokaże czy zmiany w serwisie Zuckerberga przyniosą oczekiwane efekty. Pewne jest jedno – mimo wielu prognoz dotyczących upadku Facebooka, serwis przy każdej okazji chwali się wzrostami, a działania mające na celu optymalizację i ułatwienia związane z „byciem” na Facebooku prowadzić mają raczej do utrzymania jego dominacji – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Źródło: GRUPA 365 NET, InfoWire.

, ,