Kolejny hit na miarę Gangnam Style? YouTube ma coraz większy wpływ na rynek muzyczny…

Od jakiegoś czasu obserwuję statystyki nowej piosenki zespołu PSY i musze powiedzieć, że powoli zaczyna rodzić się kolejny internetowy hit. Portal Google ma coraz większy wpływ na realny rynek muzyczny. Czy to początek rewolucji?

GENTLEMAN

Piosenki Gangnam Style nikomu przedstawiać nie trzeba, jej oficjalny teledysk w serwisie YouTube został wyświetlony ponad 1 543 765 889 razy. To dobry przykład na zmieniający się rynek muzyczny, ale też olbrzymi wpływ mediów społecznościowych. Lider Azjatyckiego zespołu PSY doskonale zdaje sobie sprawę ze zmieniających się trendów dlatego też odniósł tak olbrzymi sukces, który zmierza powtórzyć piosenką „Gentleman”. Czy będzie to kolejny film na YouTube, który przebije granicę jednego miliarda wyświetleń? Jak na razie wszywko wskazuje, że tak.

Powtórka z rozrywki?

Teledysk najnowszej piosenki zespołu PSY na portalu YouTube obejrzało już bagatela 182 819 133 osób! Jest to bardzo dobry wynik zwłaszcza kiedy weźmiemy pod uwagę fakt iż film ten został opublikowany 13 kwietnia 2013 roku. W tak krótkim czasie bardzo rzadko zdarza się aby jakikolwiek materiał mógł pochwalić się takimi statystykami. Co prawda do 1 miliarda odsłon jeszcze brakuje i to dość sporo ale w mojej ocenie przekroczenie tej granicy jest tylko kwestią czasu. Serwis YouTube pod względem odwiedzin od lat znajduje się w czołówce światowego rankingu zaraz za wyszukiwarką Google i Facebookiem. Tak olbrzymim zasięgiem mało kto może się pochwalić.

YouTube

YouTube to serwis internetowy, stworzony w lutym roku 2005, który umożliwia bezpłatne umieszczanie i oglądanie filmów. Używa technologii FLV do wyświetlania szerokiego wyboru filmów zamieszczonych przez użytkowników (tzw. user-generated content), takich jak zwiastuny filmowe lub telewizyjne, teledyski, jak i dzieła amatorskie: wideoblogi i krótkie własne filmy. Większość materiałów została załadowana na YouTube przez prywatne osoby, ale wiele firm (na przykład Columbia Broadcasting System, BBC, Universal Music Group, w Polsce Polska Agencja Prasowa, Grupa TVN, CD Projekt), różne instytucje i organizacje oferują część swoich materiałów przez YouTube jako część programu partnerskiego.

Pierwszym filmem wysłanym na YouTube był Me at the zoo użytkownika jawed. Film został załadowany 23 kwietnia 2005 o 20.27.

Źródło: Wikipedia.

, , , ,