Rewolucja na Facebooku? Coś mi się wydaje, że Zuckerberg pokazał na co go stać!

Facebook zaprezentował nowy layout najważniejszej funkcji swojego portalu czyli kanału aktualności. Przyznam szczerze, że jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony tym co pokazał Mark Zuckerberg na kluczowej dla jego firmy konferencji. Oby tak dalej!

Wyniki finansowe Facebooka oraz jego statystyki nie są zbyt zadawalające. Inwestorzy na giełdzie boją się kupować jego akcje, a wiele osób zastanawia jaki dalszy plan posiada Mark Zuckerberg na rozwój swojego upadającego biznesu. Czyżby Facebook się wypalił? Niestety przyczyn takiego stanu rzeczy jest bardzo wiele. Jedną z głównych jest fakt iż internauci są już znudzeni niebieską społecznościówką i powoli dają o tym znać poprzez „robienie” dość długich przerw w korzystaniu z portalu Zuckerberga. Zresztą nie ma co im się dziwić bowiem layout jednej z najważniejszych funkcji Facebooka, czyli kanału aktualności odświeżany ostatnio odświeżany był bardzo dawno temu. W przeciwieństwie do wyglądu profili gdzie wprowadzona została oś czasu, wygląd News Feed’a nie był w ogóle zmieniany. Przyszła więc ostatnia pora na podjęcie konkretnych męskich decyzji dotyczących jednej z głównych funkcji Facebooka, bowiem to właśnie od niej zależy jak potoczą się dalsze losy tego portalu…

new-feed-facebook-2

Po dzisiejszej konferencji jestem naprawdę pełen podziwu dla wszystkich pracowników Facebooka, programistów, grafików i innych osób, które w pocie czoła pracowały aby stworzyć tak rewelacyjny wygląd kanału aktualności. Moje zdanie nie jest zresztą odosobnione. Tak samo jak ja jest zachwycona większość Polskich i zagranicznych blogerów, a wielkie Amerykańskie serwisy piszą o „rewolucji”.

Nowy wygląd kanału aktualności opracowany przez Facebooka jest podobny do nowoczesnej, dobrze spersonalizowanej gazety. Duże zdjęcia i nagłówki znakomicie przykuwają uwagę czytelnika. Cały nowy system został oparty o trzy kluczowe filary: nowy wygląd, wybór odpowiednich treści oraz zunifikowane UI. Jak już wspominałem wszystko jest większe, począwszy od zdjęć nagłówków, a skończywszy na innych mniej ważnych elementach.

new-feed-facebook

Co więcej teraz każdy internauta może według własnego gustu przefiltrować sobie wiadomości, statusy, zdjęcia oraz inne treści dostępne na ścianie aktualności. Zaimplementowano również specjalne algorytmy, tak aby w strumieniu aktualności prezentowane były informacje, które zainteresują daną osobę, tak więc każdy z nas będzie miał dostęp do zupełnie innych ciekawy materiałów. Nowy wygląd będzie również odpowiednio spersonalizowany dla tabletów, komputerów PC oraz smartphone’ów.

new-feed-facebook-3

Mark Zuckerberg wreszcie pokazał na co go stać. Zmiana ta powinna nastąpić znacznie wcześniej ale cieszy mnie to, że wreszcie Facebook pokazał światu nowy layout kanału aktualności. Co prawda zrobił to w ostatniej chwili, kiedy posypały się wyceny akcji oraz statystyki ale z drugiej strony dobrze, że nie czekał z tym jeszcze dużej. Facebook to znakomite narzędzie, ale niestety nie wszyscy umieją się nim posługiwać. Mam nadzieję, że zmiana szaty graficznej będzie się również wiązać z poprawą jakości dostępnego tam kontentu. Tak czy owak Zuckerberg znowu wyznacza standardy…

Fot (ikona wpisu): marcopako, Flickr CC.

, , ,