4 milony zysku dziennie! Facebook powoli się rozkręca…

Portal społeczności owy Marka Zuckerberga ma ogromny zasięg na cały świat, więc musi przynosić spore zyski…

Fot: marcopako, Flickr CC.

Fot: marcopako, Flickr CC.

Facebook od momentu powstania charakteryzował się niewielką liczbą reklam. Na samym początku nie było ich w ogóle ale po jakimś czasie zaczęły powoli się pojawiać. Oczywiście serwis ten nie może funkcjonować bez pieniędzy, a koszty jego utrzymania są olbrzymie i z dnia na dzień rosną. Większa liczba użytkowników, to większe obciążenie serwerów co wiąże się z dodatkowymi opłatami lub koniecznością modernizacji całej infrastruktury. Przy tak olbrzymimi natężeniu ruchu można się spodziewać, że Mark Zuckerberg wydaję nie małe kwoty na utrzymanie swoich serwerowni. Zaryzykował bym nawet stwierdzenie, że są to sumy większe od tych wydawanych przez Google czy inne firmy z branży IT. Kwoty wydawane na utrzymanie Facebooka choć są wysokie to i tak nie dorównują zarobkom największej społecznościówki na świcie.

Pomimo tego, że na łamach Facebooka jest niewiele reklam, przynoszą one i tak bardzo duże dochody, które w najbliższym czasie mają zostać powiększone o bagatela 4 miliony dolarów w ciągu dnia! Mark Zuckerberg zamierza bowiem wprowadzić reklamy viedeo, które będą automatycznie odtwarzane każdemu użytkownikowi Facebooka. Co ciekawe, w ciągu doby osoby które w tym czasie odwiedzą niebieski serwis byłego studenta Harvardu będą musiały liczyć się z przynajmniej trzema emisjami materiałów promocyjnych. Mark Zucerberg na szczęście zdaje sobie sprawę z tego, że odtwarzanie w ten sposób reklam będzie niezbyt wygodna dla internautów.  Pieniądze jednak trzeba jakoś zarabiać bowiem koszty rosną…

Przyznam szczerze, że jestem bardzo ciekawy jak zareagują na tą nowość użytkownicy Facebooka. Pewnie czytając na ten temat newsy nie podeszli do tematu z należytą mu powagą. Jednak kiedy Mark rozpocznie emisję swoich filmów (na których zarabiać ma 4 miliony dziennie) to będzie już za późno. Szkoda tylko, że nie ma już możliwości głosowania i „decydowania” o przyszłości tego portalu, może udało by się zablokować tą reformę?

Sponsorowane filmiki video, mają pojawić się zarówno w mobilnej jak i desktopowej wersji Facebooka. Nie ominą więc nikogo!

, , , , ,