Rozpętała się wojna między UOKiK oraz internautami, a platformą telewizji cyfrowej NC+…

Temat NC+ oraz strony www.antyncplus.pl bije rekordy oglądalności. Forum internetowe założone przez jednego z Poznańskich studentów może pochwalić się zasięgiem większym niż niejeden profesjonalny portal internetowy, a co ciekawe działa tylko kilka dni! Jest to dobry przykład ukazujący olbrzymią siłę Internetu…

anty-ncplus

O dzisiejszej decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pewnie czytaliście już kilka razy. Na temat ten rozpisują się praktycznie wszystkie internetowe portale informacyjne, wypowiadając się przy okazji na temat Facebookowego profilu Anty NC+ oraz strony antyncplus.pl. W kilka dni temat ten wywołał nie małą furorę w tak zwanych „nowych mediach” czyli portalach społecznościowych. Lajki związane z „oszustwem” zarządu NC+ liczone są już w dziesiątkach tysięcy, a co ciekawe ciągle ich przybywa. Przez tak olbrzymi społeczny bunt pewnie polecą kolejne głowy w zarządzie spółki Canal+ Cyfrowy oraz ITI. Wysokie napięcie jakie panuje między klientami nowej platformy satelitarnej, a zarządem tejże firmy dodatkowo podniosła dzisiejsza decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz rezygnacja z zaproszenia na „konstruktywną rozmowę” prezesa NC+ przez Dawida Zielińskiego (założyciela profilu Anty NC+). Sytuacja ta powoli wymyka się z pod kontroli i kto wie czy jedynym sposobem na jej ugaszenie będzie naprawdę poważna zmiana w ofercie programowej NC+ lub ponowne rozdzielenie Cyfry+ oraz telewizji N. Na razie z zaistniałej sytuacji może ciszyć się Cyfrowy Polsat, który zresztą rozesłał już do mediów oświadczenie, że nie stoi w żaden sposób za działaniem profilu Anty NC+ na Facebooku i strony antyncplus.pl. Przedstawiciele Polsatu zaznaczyli również, że reklamy pojawiające się na obu witrynach są publikowane przez Facebooka oraz Google, a ich obecność wynika z algorytmów stworzonych przez obydwie firmy. Należy również zwrócić uwagę, że pomimo wydania tego oświadczenia nie ucichły spekulacje jakoby profil Anty NC+ oraz strona www.antyncplus.pl były sprytną akcją marketingową Solorza-Żaka.

Strona główna forum Antyncplus.pl.

Strona główna forum Antyncplus.pl.

Przyznam szczerze, że jestem bardzo ciekawy jak skończy się ta cała sprawa. Przy tak wielkim negatywnym odbiorze nowej oferty NC+ na pewno polecą głowy, pytanie tylko kogo i kiedy? Natomiast inne firmy powinny przeanalizować całą tą sytuację i wyciągnąć wnioski. Moda na portale społecznościowe nie przeminie tak szybko jak ta na strony „Spotted”, o których dzisiaj już słuch praktycznie zanika. Należy również pamiętać, że portale społecznościowe to znakomite narzędzie marketingowe, ale jest to broń obusieczna. Niepoprawne ich wykorzystanie może okazać się naprawdę szkodliwe dla danej firmy o czym zresztą przekonał się zarząd NC+. Akcje typu Anty NC+ w 100% popieram i mam nadzieję, że w przyszłości będzie ich więcej. Tylko dzięki temu, że konsumenci zbiorą się w grupę mogą coś zadziałać, bo jak widać na Polskie urzędy nie ma co liczyć – gdyby nie dzisiejsza decyzja UOKiK to można było by powiedzieć, że praktycznie w ogóle nie działają. Tak dla porównania – Profil Anty NC+ – 57 322 fanów, Oficjalny profil NC+ – 66 286 (w tym prawdopodobnie część kliknięć Lubię to, zebrana w sposób nieregulaminowy poprzez tak zwane „kupowanie” fanów). Liczby mówią same za siebie, a za niedługo mogą okazać się sporym problemem dla administratorów strony NC+ na Facebooku, których bez żadnych nakładów finansowych na marketing pokonał 19 letni student z Poznania, aż szkoda tych milionów wydanych na reklamy NC+ przynajmniej przydały by się przy likwidacji tego całego „wielkiego” Francuskiego imperium medialnego w Polsce i innych krajach, które pewnie pójdą za ciosem.

Fot: Antyncplus.pl

, , , , , , , , , ,