Informacje o nowych artykułach oraz akcjach edukacyjnych prosto na Twojej skrzynce e-mail!

Kodujemy w (X)HTML-u

Odnośniki do stron zewnętrznych

Nauczyliśmy się już tworzyć odnośniki do postron naszego serwisu internetowego, wiem tak że jak stworzyć odnośniki lokalne wewnątrz pojedynczego dokumentu. Czasami jednak zachodzi potrzeba do stworzenia odnośników zewnętrznych prowadzących do innych serwisów internetowych. Jak wstawić taki odnośnik? Bardzo prosto, wystarczy w wartość atrybuty href wstawić pełny adres URL- na przykład:

<a href="http://cba.pl">Darmowy Hosting</a>

Jeżeli czytelnik kliknie na tak zwany "gorący tekst" w tym wypadku "darmowy hosting", to zostanie automatycznie przeniesiony na stronę "cba.pl".

W języku HTML możemy również tworzyć odnośniki do adresów E-mail. W takim wypadku wystarczy zamiast atrybutu href wpisać adres e-mail, poprzedzając go słowem "mailto"- na przykład:
<a href="mailto:admin@admin.pl">Wyślij wiadomość E-mail</a> 
Po kliknięciu na ten lik zostanie uruchomiony domyślny program pocztowy, a w polu adres zostanie wpisany podany adres E-mail.

Aby automatycznie dodać również temat, do formularza wysyłającego daną wiadomość e-mailową należy wprowadzić drobną modyfikację kodu: <a href="mailto:admin@admin.pl?Subject= Uwagi do strony WWW">Wyślij wiadomość E-mail</a> . Tak zmieniony kod spowoduje wstawienie adresu e-mail oraz tematu wiadomości (Uwagi do strony WWW).

Tekst, który jest odnośnikiem czyli objęty jest znacznikiem <a> </a> to tak zwany anchor tekst. Właśnie na niego klikamy zawsze myszą. Morzymy wpisać tam dowolny tekst, jednak dobrym zwyczaje jest opisanie dokładnie tego czego się tyczy. Umieszczając w dokumencie odnośnik do pobrania poradniku video, lepiej jest zamieścić taki kod: <a href="video.rar">jak napisać stronę WWW (poradnik video)</a> , niż:zobacz poradnik <a href="video.rar">video</a> . W pierwszym przykładzie anchor tekst to: "jak napisać stronę WWW (poradnik video)" a w drugim: "video". Tworzenie poprawnych anchor tekst znacząco wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach (SEO). Czyli technikę mającą na celu wypromowanie strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych (takich jak Google).

Kiedy tworzymy odnośniki w sposób opisany dotychczas, zawsze po kliknięciu na dane hiperłącze strona otwiera się w tym samym oknie. Jeśli zatem umieszczamy link polecający jakąś tam stronę WWW- to kiedy użytkownik kliknie na niego automatycznie opuści naszą witrynę. Czasami jednak, chcielibyśmy aby internauta po kliknięciu na odnośnik nie opuszczał dotychczasowej strony WWW. Istnieje kilka opcji otwarcia nowej witryny przy użyciu atrybutu target w znaczniku <a> . Atrybut ten może przyjąć wartości:

  • _blank – nowe okno,

  • _top – okno główne (pomija wszystkie ramki),

  • Id – okno o nazwie wpisanej w atrybucie target- na przykład:
    <a href="http://cba.pl" target="_blank">Darmowy Hosting</a>.

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8

Spodobało się?

Jeśli tak, to zarejestruj się do newslettera aby otrzymywać informacje nowych artykułach oraz akcjach edukacyjnych. Gwarantuję 100% satysfakcji i żadnego spamowania!

, ,

Dodaj komentarz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest