Czym różnią się layouty serwisów największych gigantów medialnych?

Porównywaliście kiedyś design głównych serwisów największych dostawców treści takich jak BBC, The New York Times, The Times, The Guardian, Gazety Wyborczej czy Newsweeka? Pewnie nie, a szkoda bo można dojść do bardzo ciekawych wniosków…

Ostatnio zauważyłem, że w internecie skończyła się pewna epoka. Swoje layout'y zmieniło bardzo wiele różnych serwisów w tym jedna z najpopularniejszych polskich stron – Onet. Design polskich witryn jest coraz bardziej nowoczesny, a jak wyglądają podobne serwisy za oceanem oraz w Wielkiej Brytanii? Niestety nie najlepiej.

Przypomnijmy sobie jak wyglądają layout'y największych na świecie dostawców treści dysponujących olbrzymi budżetami:

The New York Times

the-new-york-times

The Guardian

the-guardian

The Times

the-times

BBC

bbc

Gazeta Wyborcza

gazeta-wyborcza

Newsweek

newsweek

Kiedy przegląda się powyższe zdjęcia najbardziej rzuca się w oczy stary niezbyt ciekawy wygląd. Poza witryną BBC, która jako jedyna nie odstaje od dzisiejszych standardów reszta stron aktualizowana była chyba parę lat temu. Jak widać jedni z największych graczy na rynku medialnym oszczędzają na wszystkim co tylko się da jednak czy oszczędność na witrynach internetowych to dobry pomysł? Według mnie nie, utrzymywanie tych olbrzymich portalów nie wiąże się tylko z wielkimi kosztami ale również z olbrzymimi zarobkami. Wszyscy powinni też wiedzieć, że za parę lat tylko ten sposób dostarczania treści będzie efektywny bowiem czasy drukowanej prasy już powoli przemijają.

Kiedy przegląda się polskie strony informacyjne, takie jak www.tvn24.pl czy www.natemat.pl ma się wrażenie, że przenieśliśmy się do innej epoki. Nowoczesny design i wysokiej jakości artykuły dostępne zupełnie za darmo robią swoje. Należy jednak pamiętać, że nie wszyscy gracze na naszym rodzimym rynku poszli z duchem czasu. Na przykład polska strona Newsweeka, jest w mojej ocenie jednym z najgorszych portali informacyjnych nie tylko w Polsce ale i na świecie. Kiepsko zaprojektowana nawigacja oraz design i wielkie reklamy zupełnie zniechęcają do czytania tego serwisu.

Ciekawy jest również fakt, że strony takich gigantów jak The Times, The Guardian oraz The New York Times wyglądają praktycznie identycznie. Czyżby były projektowane przez tę samą firmę? Oczywiście, że nie ich layout był po prostu budowany bardzo dawno temu kiedy praktycznie wszystkie strony tego typu wyglądały tak samo. Niestety jak widać giganci medialni przespali ostatnie lata i za bardzo skupili się na tradycyjnej formie dotarcia do swoich czytelników. Mam nadzieję, że szybko nadrobią stracony czas bowiem konkurencja nigdy nie śpi.

Przydał by się wielki refresh światowego internetu, mam nadzieję że wprowadzenie HTML 5 i CSS 3 będzie odpowiednio silnym impulsem do wprowadzenia zmian w wyglądzie stron internetowych. W końcu możliwości przeglądarek rosną, a oprogramowanie i języki programowania cały czas ewolucją w niewyobrażalnym tempie.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments