FabLabTwarda.pl

Development blog #1: Zaczynamy!

Za oknem leje się żar z nieba, a czas ucieka i właśnie zakończył się pierwszy, „techniczny sprint” projektu opisywanego dwa tygodnie temu. Przyszedł więc czas na podsumowania, wnioski i plany na przyszłość. Jesteście ciekawi? Zapraszam więc do lektury…

Fot: geralt, CC0.

Jak pewnie już wiecie, jakiś czas temu wystartowałem z development blogiem gdzie opisuję krok po kroku postępy w realizacji projektu programistycznego polegającego na stworzeniu multiplatformowej aplikacji mobilnej służącej do prowadzenia zmodyfikowanej wersji gry „Mafia”. Przez cały ten czas przygotowywałem więc szkielet repozytorium, zasady komitowania, pracy z gałęziami itd. Wszystko to dokładnie opiszę w artykule, który pojawi się na dniach. Bądźcie więc czujni! Tymczasem pora omówić bieżącą sytuację…

Jak wygląda sytuacja obecnie?

Najprościej będzie przedstawić po prostu boarda, który wygląda następująco:

Jak widać nie zrobiłem zbyt dużo historyjek, a dwie które były w backlogu obecnie przeniosłem do sprintu. Jest za to dość sporo tasków, bo aż trzynaście. Mam teraz dwa tygodnie na ich zrealizowanie. Generalnie taski polegają na przygotowaniu interfejsu użytkownika i szkieletu aplikacji. Tak więc najbliższy czas poświęcę właśnie temu zagadnieniu.

Repozytorium

W repozytorium mam obecnie zrobione dwa branche, mastera oraz developa. To właśnie od developa będę rozgałęział się na branche gdzie później będą realizowane poszczególne taski, a co dwa tygodnie develop będzie mergowany do mastera. O sposobie pracy z repozytorium jak już wspomniałem napiszę nieco więcej w osobnym artykule.

Pojawił się również pierwszy commit, w którym dodałem plik .gitignore:

Standardowo po prostu wyszukałem w google informacji o rozszerzeniach jakie należy ignorować, tak żeby nie zaśmiecić repozytorium jakimiś plikami konfiguracyjnymi czy innymi mało istotnymi elementami.

Dokumentacja

Na wiki pojawił się również szkielet dokumentacji oraz opis projektu, opis zasad pracy z repozytorium i inne ważne elementy:

Podczas pracy nad kodem źródłowym wiki będzie na bieżąco aktualizowane i uzupełniane  (a przynajmniej taką mam nadzieje) tak więc na ten temat pewnie również przygotuję jakiś osobny wpis, ale to dopiero za jakiś czas jak coś się tam pojawi.

Podsumowanie

Jak widać przez te dwa tygodnie wiele się nie wydarzyło. Taki zresztą miałem plan, żeby wszystko na spokojnie spisać, przygotować szkielet dokumentacji itd. Dopiero od dzisiaj (a w zasadzie to chyba od jutra) zaczynam prawdziwe kodzenie. Kolejny „Development blog” będzie więc obszerniejszy w treści ;)

Czytelnikom przypominam, że wszystkie artykuły związane z tym projektem oznaczone są tagiem #ProjektStrefaKodera. Można więc łatwo je przeglądać na dedykowanej podstronie.

Przeczytaj również

, , , , , , , , , , , ,