Instrukcja wyboru SWITCH w C++
Instrukcja wyboru Switch w C++ jak i każdym innym języku programowania, to tak naprawdę zagnieżdżone If’y. Ogólna składnia tego elementu nie jest zbyt skomplikowana, a wygląda mniej więcej tak:
switch(operator_sterujacy) //operator sterujący czyli jakaś zmienna zawierająca liczbę np. typu int
{
    case wartosc_1:
        instrukcja1;
    break;
    case wartosc_2:
        instrukcja2;
    break;
    case wartosc_3:
        instrukcja3;
    break;
    default:
        instrukcja4;
    break;
}switch(operator_sterujacy) //operator sterujący czyli jakaś zmienna zawierająca liczbę np. typu int
{
    case jakas_zmienna:
        instrukcja1;
    case wartosc_2:
        instrukcja2;
    continue;  //wypisz to co powyżej i sprawdzaj dalej
    case wartosc_3:
        instrukcja3;
    break;
    default:
        instrukcja4;
    break;
}Wyróżnić tutaj należy słowo kluczowe Break, które jak sama nazwa wskazuje po prostu przerywa wykonywanie danej instrukcji, kolokwialnie mówiąc – przerywa dalsze wykonywanie Switch’a oraz słowo kluczowe Default, które zostało tutaj użyte jako warunek i oznacza po prostu „domyślnie”, należy to rozumieć w ten sposób iż kod umieszczony za tym warunkiem zostanie wykonany wtedy i tylko wtedy kiedy zmienna operująca będzie miała inną wartość od podanych wyżej innych warunków logicznych. Oczywiście użycie słowa Default w instrukcji Switch jest opcjonalne.
Przykładowy program wykorzystujący instrukcję SWITCH w języku C++:
#include <iostream>
using namespace std;
int main() {
    cout << "Podaj swoją ocenę z informatyki:";
    int ocena;
    cin >> ocena;
    switch(ocena)
    {
        case 1:
             cout << "Masz niedostateczny!";
        break;
        case 2:
             cout << "Masz dwóję!";
        break;
        case 3:
             cout << "Trója! - Mogło być lepiej ;)";
        break;
        default:
             cout << "Masz wyżej niż 3! Gratuluję!";
        break;
    }
    return 0;
}